Kringloop fiets, een nieuwe hobby?
-
9Bicy6clet!!3
Re: Kringloop fiets, een nieuwe hobby?
Kan jaartal zijn of het aantal spaken ,tel de spaken en als het er meer zijn kan dat het jaar zijn,maar mischien kan iemand op het forum zeggen welk merk dan kun je xoeken op het framenummer,succes,
Groetjes Hans
Groetjes Hans
36 spaken precies.
Dat zal het jaartal dan waarschijnlijk niet zijn.
Als ik het goed begrijp zou 2.8 dan de verhouding zijn.
Er zit ook een smeernippeltje op.
En een getal dat begint met een letter F.
Mogelijk geeft die het jaar aan??
Dat zal het jaartal dan waarschijnlijk niet zijn.
Als ik het goed begrijp zou 2.8 dan de verhouding zijn.
Er zit ook een smeernippeltje op.
En een getal dat begint met een letter F.
Mogelijk geeft die het jaar aan??
-
9Bicy6clet!!3
Dan zou dat voor de naaf fichtel & sachs F 1963 zijn,ik denk dat de fiets ouder is en er een andere naaf is ingezet,
Groetjes Hans
Groetjes Hans
haal je lamp een van de lamphaak ; staat er misschien een merk in de voorkant v/d lamphaak ?
Onder/ achter de lamp niets gevonden.
De lamp zelf heeft de tekst: Nord licht
De lamp zelf heeft de tekst: Nord licht
Niet alle fietsen zijn makkelijk thuis te brengen, sommige zijn door fietenmakers in de slappe tijd zelf samengesteld, of gemaakt door kleinere fabrikanten. Ik heb zelf ook een waar ik ondanks dat er resten van transfers opzitten geen aanknopingspuntne vindt. Maar ik vind het wel mooi, zo n generieke jaren 30 fiets, uit de tijd dat de fiets het werkpaard was, en het persoonlijk e vervoermiddel bij uitstek. Net nadat massaproductie de fiets voor iedereen bereikbaar maakte, net voor de opkomst van massaautomobilisme en bromfietsen.
Verder is fe geribbelde torpedonaaf idd nieuwer dan de fiets en het zadel en de verlichtingsfet can verschillende merken er mischien ook later bij gezocht, al is die lucifer wel een hele goede ! Veeel plezier ermee
Verder is fe geribbelde torpedonaaf idd nieuwer dan de fiets en het zadel en de verlichtingsfet can verschillende merken er mischien ook later bij gezocht, al is die lucifer wel een hele goede ! Veeel plezier ermee
Dank je!
Ik geniet er nu al van.
Ik krijg ook het idee, na enig speurwerk, dat het een samengestelde fiets is.
Kwam dit nog tegen:
Het lijkt of de jasbeschermers uit één stuk bestaan en aan een Fongers achterspatbord, met zo' n ribbel, onder het grotere " gladde" spatbord gemonteerd zijn.
Ik geniet er nu al van.
Ik krijg ook het idee, na enig speurwerk, dat het een samengestelde fiets is.
Kwam dit nog tegen:
Het lijkt of de jasbeschermers uit één stuk bestaan en aan een Fongers achterspatbord, met zo' n ribbel, onder het grotere " gladde" spatbord gemonteerd zijn.
Dat zijn idd fongers jasbeschermer die om een binnenspatbord gemonteerd zijn. De rest van de fiets lijkt mij geen Fongers trouwens
-
9Bicy6clet!!3
Staat er niets op het stuur aan de voorzijde ,
Groetjes Hans
Groetjes Hans
Op het frame en op het stuur is niets te vinden. Onder de trapas ook niet.
Op de buis bij het zadel zit een onduidelijk nummer.
Dat zal ik nog wat leesbaarder maken.
Ondertussen zijn er nieuwe buiten en binnenbanden onderweg.
We zijn aan het kijken of het mogelijk is om de kettingkast te vervangen voor een zelfgemaakte van leer. Daar hebben we de spullen voor. Die er nu opzit is van lak doek en vrij bros.
Ook lijkt het me leuk en handig om er een standaard op te zetten.
Op de buis bij het zadel zit een onduidelijk nummer.
Dat zal ik nog wat leesbaarder maken.
Ondertussen zijn er nieuwe buiten en binnenbanden onderweg.
We zijn aan het kijken of het mogelijk is om de kettingkast te vervangen voor een zelfgemaakte van leer. Daar hebben we de spullen voor. Die er nu opzit is van lak doek en vrij bros.
Ook lijkt het me leuk en handig om er een standaard op te zetten.